FLIGHT Verkoopscan

Tastbare handvatten voor de uitvoering van uw verkoopstrategie.

FLIGHT helpt organisaties met het effectiever uitvoeren van hun taak door middel van een praktische aanpak. Het fundament onder onze dienstverlening is de verdere ontwikkeling van uw organisatie.  Wij maken gebruik van doordachte concepten die hun waarde hebben bewezen. Voor commerciele organisaties die verder willen ontwikkelen werken we met een unieke verkoopscan, die is ontwikkelt vanuit onze trainingspraktijk.

“Inspanningen en resultaten die zichtbaar worden”

 results

‘Veel commerciële managers vragen zich af hoe zij betere verkoopresultaten kunnen behalen ‘

 

Flight Business Development heeft hiervoor een unieke verkoopscan ontwikkeld.

Vanuit uitgebreide analyses bij relaties en dankzij ons werk als trainers, zien we dat er bij veel organisaties onvoldoende inzicht bestaat in het verkoop proces en de effecten hiervan. Door een verbetering van de inspanningen en de kwaliteit hiervan wordt bij verkopers een directe resultaatsverbetering bereikt. Wanneer verkoopgesprekken worden doorlopen aan de hand van een logisch opgebouwd verkoopproces weten verkopers precies wat er moet gebeuren op welk moment. Op deze manier wordt de situatie uit het boek Alice in Wonderland voorkomen;

Alice vraagt aan de kat welke weg ze moet kiezen. De kat vraagt: “Waar wil je heen?” Alice antwoord: “Dat weet ik niet.” Waarop de kat antwoord: “Dan is iedere keuze goed.”

We hebben een aanpak ontwikkelt die zich richt op een analyse van het huidige verkoopproces. Doordat we de verkoopinspanningen koppelen aan het verkoopproces kunnen we u in een kort tijdsbestek helpen aan een substantiële verbetering van uw verkoopresultaten.

Onze scan gaat uit van uw huidige situatie waarbij de ervaringen en de aanpak van verkopers als uitgangspunt dienen. Vervolgens leggen we deze op de sleutelfactoren van commerciële processen die we ontwikkeld hebben uit onze praktijk om voor u een scherp inzicht te realiseren.

De verkoopscan bestaat uit:

  1. Intake bedrijf.
  2. Inventarisatie bij direct betrokkenen (vragenlijsten).
  3. Interviews met direct betrokkenen.
  4. Documentatie betreffende werkwijze en commerciële documenten.
  5. Rapportage met aanbevelingen.
  6. Business Development plan.

 

Wat levert het op:

 

  • Biedt inzicht in het huidige verkoopproces.
  • Bevestiging van wat goed is geregeld.
  • Handvat om beter te sturen op inspanningen en resultaten.
  • Biedt inzicht in potentie van verbeteractiviteiten.
  • Dit Instrument zorgt ervoor dat ontwikkeldoelen vertaald kunnen worden naar acties.

 

Nieuwsgierig naar de scan voor uw sales team?

Neem contact met ons op

Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw verkoopproces? Neem contact met ons op.

Deze post is ook beschikbaar in: Engels

Comments are closed.